2014. jan. 1.

Növénygondozás:orchideák és Vanda

*kiemelt bejegyzés*
Ez az idei első bejegyzésünk, mert tegnap este 23 óra 59 perckor Boldog új évet kívántunk.

Az orchideák most már virágoznak vagy legalábbis már növesztik a bimbóikat. Ha tetveket találunk rajtuk akkor szappanos vízzel mossuk le, majd a szappant töröljük le vizes ronggyal.
A locsolásukat én nem úgy szoktam, hogy csak a cserepébe öntök egy kis vizet, hanem a Vanda orchideáktól (mindjárt beszélek ezekről is) tanult módszerrel locsolom. A két megoldás:

  1. Ahogy a Vandáknál is spricnivel bespriccelem a leveleket és az összes a cserépen kívül lévő léggyökeret, a cserépbe is spriccelek, akkor spricceltem jól ha a gyökerek elkezdenek picit zöldesek lenni a víztől.
  2. Locsolás közben a cserépből kint lévő léggyökereket az összevizezet kezemmel meglocsolom, úgy, hogy hozzáérek a gyökérhez, akkor jó, ha elkezd zöldülni a gyökér.
Vanda orchidea:
elhelyezés: A legjobb hely számára a fürdőszoba ablakba felakasztva, ha az ablak kellően fényes.

Én nem tartanám beszorítva az üvegébe.
locsolás és tápozás: mindenhol írják, hogy tápozni kell a Vandát csak azt nem mondják, hogyan.
Én az orchideákat évente 1-szer/2-szer tápozom, a Vandát pedig én nem szoktam, mégis virágzik.
A locsolása olyan, hogy: reggel mielőtt elmennénk valahova (hétvégén kelés után) spriccnivel addig permetezzük, míg a gyökerek zöldek nem lesznek. ha tehetjük délután 2 körül (nem fontos, hogy mikor, csak ne legyen közel a reggelihez) ismételjük meg a reggeli műveletet. Este zuhanyzáskor őt is zuhanyoztassuk le. Hetente 2X ha tehetjük tegyük egy lavor vízbe 1/2 órára. Nyáron éjszakára tegyük ki a szabadba, hogy legyen nagyobb a hőingás neki, ez is elősegíti a Vanda újravirágoztatását.
virágzása: Ha kinyílik a Vandánk akkor ne keseredjünk el, hogy kisebb a virága, mint amikor vettük/kaptuk, mert még megnő. Ne számítsunk a növényünktől ugyanannyi vagy több virágra mint amikor először virágzott, örüljünk neki, hogy virágzik(várható3-5 virág).A Vanda úgy mostanában nyílik, úgyhogy ne keseredjünk el ha nem nyílik július közepén, bár akkor is lehet ha nagy a hőingás, éjszaka ha van 15 fok kint, akkor kitehetjük, aztán pár nap múlva vissza a házba ahol egyenletesebb a hőmérséklet. Bimbót hozhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése