2013. okt. 7.

KreaTív Konyha: Vizes Piskóta

Én sok piskótareceptet kipróbáltam, de csak ezt jegyeztem le. Nekem ez a recept jónak tűnik, megéri kipróbálni. A piskóta elkészítése (szerintem, de csak szerintem) nehéz, nekem a piskóták egy jelentős része nem sikerült. Ezzel szemben a macaront sikerült elkészítenem (ugyan csak egyszer készítettem).
A piskótát fontos, hogy magas hőmérsékleten süssük, az alacsony hőmérsékletnél nem sül jól át.

Kell szúrópróba?
Tilos a szúrópróba! Aki nem hisz nekem az mindenképpen fa saslik- vagy hurkapálcát használjon és nem fémet. Különben könnyen megfázik.

Muszáj réteslisztet használni?
Nem. Mindössze jobb az állaga a piskótának, de emiatt nem muszáj külön vennünk.

Mi történik ha sütés közben lejjebb veszem a hőfokot?
Saját tapasztalataim alapján a szép, magas piskótából egy "rongyos" vékony semminek nem nevezhető dolog lett.

Recept:
(kis adag piskótához:)

  • 4 tojás
  • 16 dkg rétesliszt
  • 16 dkg cukor/nyírfacukor
  • 4 evőkanál víz
  • (kakaó ha barna piskótát akarunk)
  1. A tojások fehérjét elkezdjük felverni. Amikor egy kicsit elkezdett habosodni, akkor belekeverünk kicsi cukrot.
  2. A tojások sárgáját a maradék cukorral szinte fehérré keverjük.
  3. Összeöntjük a tojásokat, és fakanállal összekeverjük (óvatosan).
  4. Belekeverjük a vizet. Ezután a lisztet. Ilyenkor lehet esetleg kakaót belekeverni.
  5. Kivajazott, kilisztezett tepsibe/tortaformába öntjük.
  6. A sütőt 180 C-ra előmelegítjük, betesszük a piskótát, levesszük rögtön a hőmérsékletet 160 C-ra így megússzuk az összeesést. A sütő nem tud csukott ajtónál kihűlni, így csak a megégés ellen van (szerintem) a hőmérséklet levétele.
  7. 20-30 perc alatt megsütjük, kivesszük és csak akkor dolgozzuk fel ha már kihűlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése